Förkyld

Har åkt på en jäkla förylning nu. Ont i halsen o lite feber.. Det e ju säkert dagisbaciller nu när Dennis e på inskolning.
Han e oxå förkyld o hostar som bara den. Stackars liten. Känns som masken inte hjälper så bra alltid. Han har ju sin lilla mask som han ska andas i när det behövs. O det e ju INTE poppis vill jag lova. Han blir jätte ledsen varje gång vi ska använda den. Jobbigt. Men det e för hans eget bästa. Ska kontakta läkaren igen o höra om hostan.

Inskolningen går jätte bra:) Lille Dennis e jätte duktig. Han bryr sig inte när jag försvinner iväg o han leker jätte fint.
När han blir lite trött åker tummen i sin vanliga ordning in i munnen oxå går han runt o myser.
Olli e oxå jätte duktig. Han har ju haft semester från dagis nu i 6 veckor.
Så nu e det en vecka kvar på inskolningen. Nästa vecka ska jag gå ifrån längre o då ska dom äta middag där o Dennis ska sova middag där. Vi ska ta dit vår stora vagn så han får sova i den. Känns nog tryggare med sin egen vagn o sina egna saker.
Det märks att semestertiderna e över o att dom vanliga rutinerna e igång nu på ungarna.
Det tar hårt att gå på dagis oxå. En kväll somnade Dennis kl 7 o vaknade 8 på morgonen. Då e man nog trött.
Plus att tänder e på gång o nu förkylningen..

Annars har det varit lugnt i veckan. Va hemma hos Cilla o Neo en dag o lekte, sen va Kristina o barnen o min kära mor här en dag o fikade.
Jag o Camilla körde ut en kväll till Josse o Robin för att se hur dom har det. Jätte mysigt hus:)
Det blev en god kopp te o en go kaga o en massa snack. Tack för en trevlig kväll:)

Har även färgat håret så nu slipper jag se utväxten oxå blev det lite klippning. Mest topparna o luggen.
Fick ätit en god middag hos mamma o pappa igår o ett glas rött till det, Vi hade jätte trevligt o mysigt. Synd att mina smaklökar inte ville funka riktigt bara.
Vi fick snackat av oss en del oxå. Jag o mina föräldrar:) Skönt med tanke på att det inte händer så ofta tyvärr..
E inte så lätt när ungarna vill ha sin uppmärksamhet.

Peter,Oliver o Andy åkte in på Malmöfestivalen igår en runda o käkade lite. Oliver fick åkt karuseller o handlat godis. Gissa om ungen va glad.
Innan dom åkte fick han en peng av mormor som han skulle handla för o det gjorde han.
Visade glatt upp sitt godis o även en orm som han ville ha.

Nej nu blir det en pilla o sängen.
Känner att febern hälsat på igen:(

Hej sålänge

Kommentarer
Postat av: Hanna (Elliot och Tuva)

Nu har jag hittat din blogg oxå ;-)

Skönt att det går bra med barnen på dagis, alltid ett orosmoment... hönsmamma som man är.

2009-08-23 @ 14:03:44
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0