Fredag

Jaha då va det Fredag igen.. Fan va tiden går..
Nu e det snart inskolning på dagis. Fy va jobbigt det känns:( Inte alls kul
Vill att det ska vara som nu. Vill vara hemma med mina barn o ta hand om dom. Leva det lugna livet.
Klart det kan vara skönt att jobba ibland men inte alltid.. Vill inte alls i den vnliga vardagen igen. allt stress fram o tillbaka, stress hit o stress dit. Visst gillar jag när det händer saker men ibland e det faktiskt skönt att stanna upp o bara ta det som det kommer. Inte ha så många måsten framför sig..
Det har varit lite mycket nu på sistone tyvärr.. Bla annat har min farmor gått bort.. Oxå e det ju lite annat men det får stanna hos mig det.. Blir bäst så tror jag.
Önskar att många saker hade varit ogjorda och osagda. Det gör jag verkligen. Både från mitt håll o från andra håll.
Men ibland blir det bara för mycket. Och det har det blivit för mig nu.Jag kan inte ta hur mycket som helst. Det går bara inte.. Det kan nog ingen faktiskt.
Sen hanterar vi alla på olika sätt. När jag blir förbannad, lessen, besviken eller ja, you name it då kan det bli fel.
Tex onödiga meningar eller onödiga handlingar. o det kan ju alla. O visst kan man ångra vissa saker efteråt. Absolut!
Men när jag vet att jag har rätt o att andra får fel uppfattning om mig då kan jag inte hålla mig. Det går bara inte.
Önskar ibland att jag hade ett suddigummi o kunde sudda ut många saker.. Men så e inte fallet eller fallen..
Önskar oxå att man kan vara rak o ärlig o stå för saker o ting o inte lägga det på andra tex.
Varför ska jag få för saker jag inte gjort??  Eller sagt??
Självklart e inte jag nån jävla ängel det vet jag. Men jag vet när jag har rätt o jag kan stå för saker jag gjort o sagt.
Jag kan oxå vara stor i käften o klumpig. O ibland blir det fel, det vet jag. Lätt att göra o säga saker i stundens hetta..
Det e lätt många gånger att lyssna på andra o hålla med. Visst e det??
Men jag har lärt mig det att det e viktigt att skaffa sig en egen uppfattning. O många gånger hålla käften rent ut sagt!
Man lär sig av sina misstag.. Förhoppningsvis..
O när jag blir anklagad för något jag inte gjort så kommer alla taggar fram. Oftast i alla fall.
eller så e det bara att skita i det. Beroende på vad det gäller självklart. Vissa saker e ju så att om man lägger för mycket energi kan det även då bli fel uppfattat..
Vet inte riktigt hur jag ska förklara men så känner jag o av egen erfarenhet så... ja precis.
O tråkigt blir det när många blir indragna oxå. För oftast blir det så.. Tyvärr. O en annan blir framställd som en skvallerkärring tex..

Ja som ni märker så e det lite rörigt nu.. Vill bara att allt ska ta slut.
E så trött på att gå o må skit o att så mycket onödig energi ska försvinna.
Det e inte alls kul:(
Önskar att jag bara kunde stänga av allt eller vissa saker men det har jag svårt för..
Får väl försöka lära mig det. Så att det inte ligger som ett moln över mig eller vad man ska säga.
Finns många uttryck men orkar inte skriva mer nu.
Har så klart fått huvudvärk igen..
Vissa saker vill jag ta tag i men ändå inte. Känns många gånger som det inte e lönt. Jag kommer ingenvart ändå..
Men det blir väl så när man står på olika stadie.. Eller??? E det så?? Ja, inte vet jag just nu.
Önskar att någon kunde svara där.. Men det får jag lösa själv.. Gäller ju visserligen inte bara enbart mig.. men men!
Skulle kanske läst lite mer psykoogi så man kan förstå sig på människor. Ibland känns det som vissa personer e som två personer.. ja det låter kanske konstigt men så känner jag.
O personer med stort ego, det har jag svårt för. Det har jag lärt mig genom tiden/åren.
Har väldigt lätt att tycka gott om alla andra o själv inte vara på min vakt.
Får väl ändra på det oxå. Måste ju tänka på sig själv ibland.. Säger dom..

Nej nu ska jag försöka lära mig min nya mobil jag fått. Väldigt avanserad känns det som men det ska väl va så nu.
Har ju en del nummer att lägga in. Oxå måste jag hitta en bra låt som ringsignal

Ajöken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0