R.I.P Farmor

Ja idag fick farmor äntligen somna in.. Hon fick äntligen ta sina sista andetag. Skönt för henne efter allt som varit nu.
Nu har hon äntligen fått ro i själen.
Allt gick lugnt o fint till. Pappa har suttit hos henne nu några dagar nästan dygnet runt.
Känns jätte jobbigt att hon e borta nu för alltid.. Men samtidigt känns det skönt att hon slipper sitta o ha ett ovärdigt liv.
Hon bodde på Kronedalsgården i Höllviken o bättre kunde hon inte bott o haft det.
Personalen är helt enastående:) Dom ska ha allt beröm dom kan få.
Önskar att alla inom vården kunde tänka lika. Att vi är där för dom gamle o att dom ska ha det bra o få sian önskemål uppfyllda.
Jag vet att det inte alltid e så lätt eftersom jag själv jobbar med gamla. Men det finns många idioter som e där enbart för att få lön. Fy fan säger jag bara!
Har varit med om många dödsfall osv men fy fan va jobbigt det e när det e ens egna anhöriga.
Men farmor va jätte fin när hon låg där. Fina kläder o smycke som vi valt tillsammans i familjen. Oxå hade hon fått lite smink så det såg precis ut som farmor när hon sov.. (nästan) i alla fall.
Allt va jätte fint.

Men nu kommer alla hemska skuldkänslor..
Önskar att jag hälsat på oftare. brytt mig mer, hjälpt till att avlasta pappa.. Ja allt det där.
Fast man har nog med sitt eget som man brukar säga så finns det faktiskt alltid lite tid över. Så e det bara!
Känns för jävligt rent ut sagt. Det e så jag skäms när jag tänker på det.
Även om jag inte varit jätte tajt med min farmor så känns det så.
Saknar henne jätte mycket faktiskt.
O fy fan vad jag tycker synd om min pappa. Nu har han inga föräldrar kvar..
Vill inte ens tänka den tanken. Fy va hemskt.
Tur att pappa e så stark som han e. Älskar dig jätte mycket pappa!

Imorgon ska vi välja ut kista o blommor. Fy va jobbigt det kommer bli..
Bara idag när dom hämtade henne från begravningsbyrån o körde iväg med henne. Fy fan va jobbigt det va..
Det va verkligen sista gången jag fick se min farmor...

Ja nu e det över. Hoppas du har det bra hos dina syskon nu farmor. Var ni än är.
Vi ses väl nån gång..

Vila i frid



Ta vara på tiden för den går väldigt snabbt o mycket kan hända på kort tid

Kommentarer
Postat av: vera

ja, skuld känslor får man verkligen.

Men du behöver inte ha det, din farmor vet om att du har ditt eget..

För så e det ju, man har det,. det e mycket man vill hinna med som man inte gör.. Eller hur?!

Förstår känslan du har med pappan din, men du ska se att han klarar detta utmärkt.. Han har ju sin egen familj.. Det blir bättre sen när allt e färdigt!! Med begravning å allt det.. Men det e jobbigt nu, fyy:0(

Finns här för dig, det vet du!!

Tänker på dig å din familj å beklagar sorgen..

Kram på dig!

2009-07-11 @ 14:42:19
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0