Kolik

Började dagen med att käka frukost med Lotta o barnen. Alltid lika trevligt:)
Sen kom mamma o hämtade mig o Olli så åkte vi till Toppengallerian för mamma hade hittat ett par fräsiga tofflor hon ville ha.
Olli va jätte duktig hela tiden så han åkte bil o häst (karusell) oxå fick han trycka att par saker så han fick en cool ring o en studsboll. Jätte glad blev han:)
Efter det e vi på väg till apoteket o då ringer Anna från stallet o säger att Pigall fått kolik...
Åkte direkt upp till stallet o började longera han ett tag sen ringde jag veterinären som kom. Pigall mådde inte alls bra för han nekade maten vilket han ALDRIG gör, andades tungt , skrapade med framhovarna o ville nästan lägga sig ner.
Veterinären  lyssnade o gav han några sprutor.. Blev 600 kr fattigare.. Ja, skitsamma bara hästen mår bra.
Gick en runda till med han. Efter ett tag började han käka lite o det hördes ljud från magen. Plus att han hade skitet två gånger.. Skönt!
Blev några timmar i stallet idag. Mysigt ändå:)
Va ju inte alls klädd för stallet så syrran kom upp med en massa kläder o andra skor.
Hade ju jeans o skor med klack på... Inga bra promenadskor.. haha!
Körde upp o kollade till han igen vid tio tiden o allt va lugnt.
Hästarna tittade ganska yrvaket på mig o undrade nog va fan jag gjorde där då.
Såg skit roligt ut när jag tände lampan. hahaha!!

Nej nu e det bedtime.
Dagis för Olli imorgon o simning för Dennis:)
Gonatt Gonatt

Kommentarer
Postat av: vera

stackars pigall!

2009-03-31 @ 00:21:53
URL: http:// avkb.blogg.se/
Postat av: Josse

Naw, lilla pigall då, hoppas det bara var nåt tillfälligt skit! Pagge hade ju oxå en sån rejäl omgång, men det var EN gång under alla sju åren, så ibland kan dom få såna knäppa anfall fast dom är friska annars. Hoppas han håller sig frisk nu!=)

Puss o kram

2009-03-31 @ 19:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0