Fullt ös hela dagen

Ja för idag har det varit fullt ös hela dagen.
Klockan ringde halv sju imorse. Trött som fan va jag o ont i hela kroppen efter träningen igår.
Långt om länge pallrade jag mig upp. Sent på det som vanligt.
Blev ju inte bättre när ungarna oxå va mega trötta. Ingen av dom ville gå upp.
Känns inte alls kul o dra upp dom små liven när dom bara vill ligga kvar i sängen o mysa.
Men iväg kom vi o i en väldig fart gick det.
Jag va på jobb kl 8. Hade inte hunnit äta eller dricka mitt kaffe. Katastrof!
Men det blev en kopp kaffe på jobb som tur va:) Det satt fint vill jag lova.

Efter jobb cyklade jag hem o la in en maskin tvätt, dammsugade, bäddade sängarna o plockade undan.
Hundarna fick även komma ut.
Klockan två hämtade vi ungarna på dagis.
Hämtade även upp Josse o sen körde Peter hem med pågarna o vi stack till stan.
Blev ett par höstskor till Oliver, en jacka o en tunnare mössa. Och även ett par tröjor.
Han fick en jätte fin biltröja av Josse. Gissa om han blev glad:) Den ville han inte ta av sig sen.
Tack så jätte mycket för den fina tröjan Josse:)
Skulle kunna handla hur mycket som helst till mina barn.
Men man e ju tyvärr inte gjord av pengar alltid..
Dennis har jätte mycket saker från Oliver så det e ju bra.
Vissa saker e knappt använda tom.
Hittade ett par höstskor som jag köpte till Olli när han va liten. Använda typ 3 gånger så dom har Dennis nu tex.

Väl hemma med alla saker så upptäcker vi att vi fått med en av var sko...
Fan va lack jag blev.
Plus att jackan va för lång så det va bara att sätta sig i bilen in till stan igen.
TACK JOSSE:)
Denna gången fick Oliver följa med. Jätte glad blev han.
Fick bytat skorna. Oxå blev det en annan jätte fin jacka.

Hemma igen med allt. Sen blev det lite rensning i garderoben. Dennis hjälpte mig med det, medans Olli o Peter körde o hämtade hem alla mössor o vantar som legat i källarförrådet.
Grävde fram fällen o åkpåsen till vagnen som Dennis ska ha nu när han vilar middag på dagis.
För fy fan va kallt det e.
Imorse när vi cyklade till dagis va endast 3 jävla grader. Skit kallt.
Packade in ungarna ordentligt i cykelvagnen så dom inte skulle frysa.
Själv skulle jag haft vantar men det glömde jag så klart.. Jaja man kan inte tänka på allt.
Huvudsaken e att ungarna e varma o goa:)

Idag hade Dennis ramlat o slagit sig i sandlådan. Han va helt skrapad på sin lille kind. Stackars liten..
Men det e ju tyvärr sånt som händer.

Oliver har varit på teater idag med dagis. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette.
Men han hade haft kul.
Fast han tyckte den va lite konstig. haha
Det va tydligen nått med människor som va fiskar. Ja eller nått sånt.
Bra mamma man e som kommer ihåg sånt..

Imorgon blir det fika med Tessan på förmiddan:)
Tack för en trevlig dag idag Josse:)
Nej nu kallar kudden.
God Natt


Kommentarer
Postat av: Josse

Tack själv gumman;)nästa gång blir det inredningsprylar vi ska handla i massor, så våra hem blir snygga och fräcka;)

Härligt att han tyckte om tröjan!

Kramar

2009-10-14 @ 21:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0