Stackars min lille Olli

Idag åkte min lille Olli i golvet med en jäkla duns. Med huvudet så klart..
O det blev ett ganska djupt jack under hakan som bara gapade. Kom ganska mycket blod oxå.
Hade Camilla, Filip, Mamma, Robin, Josse o Peter på fikabesök så här va fullt ös.
Tog olli i famnen o en blöt handduk mot såret sen körde Camilla oss i ilfart till vårdcentralen.
Där mötte Peter upp oss som kom direkt från jobb.
Kom in direkt i ett akutrum.
Förs fick han bedövning som gjorde skit ont. Jätte ledsen blev han den stackarn. Det gjorde Jävligt ont i mammahjärtat vill jag lova.
Sen blev det två stygn o tejp på det. Jätte fint gjort.
Han va så himla duktig hela tiden.
Efter allt fick han välja en sak i barnlådan, men kunde ju som vanligt inte bestämma sig. haha
Så han fick ta två saker. Jätte glad blev han.
Ja det går fort när det väl händer nått.
Samtidigt som man blir stressad o orolig som mamma/pappa så gäller det fanta mig att hålla sig lugn för barnets skull så klart.
Han va jätte ledsen på väg till vårdcentralen o frågade efter pappa hela tiden.
Men Olli e inte svår att få o skratta som tur e så lite skratt blev det ändå i bilen väg dit.
Camilla körde ju som sagt i full fart över guppen o jag låtsades att slå i huvet i bildörren hela tiden. Det tyckte han va jätte kul så klart:) haha
Sen blev det mys med kusinen på kvällen med tecknat på tv o godis som (belöning)
Han va som sagt jätte duktig hela tiden:)

Har även varit i Trelleborg idag o fått vaccinationen mot svininfluensan.
Har skit ont i armen nu o känner mig faktiskt lite kass.Precis som man känner sig innan man ska bli sjuk.
Hoppas verkligen inte att jag blir dålig nu! Har verkligen inte tid med det. O verkligen ingen lust till det iheller.
Ja vi får se..

Filip blev kvar här innan när Camilla skulle hem o laga mat för han ville absolut va kvar här hos sina kusiner.
Sen kom Camilla o Andre hit på kvällskaffe.
Även Andy o Pauline kom förbi.
Trevligt hade vi o fullt ös på ungarna va det hela kvällen:)

Igår fikade jag Camilla o Filip med Tessan. Blev först en fika på Björns sen blev det en liten runda hem till Tessan.
Ville se hur hon bodde. Jätte fin lägenhet. Riktigt mysig e den.
Väldigt trevligt hade vi i alla fall:)

Sen på kvällen igår va jag en runda hos Alice. Va ju längesen vi sågs.
Blir ju tyvärr så mellan gångerna ibland..
Har mycket att stå i båda två så det e inte konstigt.
Men vi har alltid mycket roligt att prata om:)

Imorgon e det redan Fredag igen. Fan va tiden går.
Får se vad som händer.
Ska i alla fall få fixat mina naglar:) Behövs verkligen nu.

Nej nu kallar sängen.
Mår inget vidare faktiskt..

Sov Gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0