Kalas

Idag har det varit kalas för Filippa. Jätte trevligt:)
God mat o tårta blidde det oxå:)
Och en massa jätte fina presenter fick hon. Det blev mycket i rosa. haha
Fullt ös va det på ungarna oxå vill jag lova. Jätte roligt hade dom:)

Innan det var jag, Oliver, Dennis, Camilla o Filip i stallet o fixade. Jätte mysigt.
Barnen hjälpte till o sopa, väga upp hö, luncha hästarna o borsta Pigall.
Lille Dennis ville även hjälpa till att mocka, med sin söta små händer men det tyckte inte jag precis.. Hahaha
Lite väl räligt.. Han fick ta grepen istället som va dubbelt så lång som han, hahaha!
Tyvärr så glömde jag ju så klart kameran.. Som vanligt:(
Men det kommer fler tillfällen. Nu går det ju inte att smyga iväg till stallet mer. Har två barn som mr än gärna vill med. Så fort vi va på g så sprang Dennis ut i hallen o tog sina små skor o sa: me me.
Vilket betyder så klart jag vill med. O så blidde det. Jääätte lycklig blev han. Stormtrivs ju i stallet:) Me like!
Blir ju lite svårt sen när man ska rida o sånt bara.. Ska ju snart sätta igång Pigall efter betet. Väntar bara på att han ska få på sina skor igen.. Hovslagaren hade mycket att göra så vi får snällt vänta en vecka till.
Det blir lite promenader o barbackaridning på fältet sålänge:)

I veckan har jag även jobbat på Resturang Nobel med Carro. Jätte kul:)
Ska jobba där nu Måndag o Tisdag oxå. Förhoppningsvis blir det fler tider.
Trivs jätte bra där:) O alltid lika kul att jobba med Carro. Som nu e kökschef o allt. Duktig hon e:)
Grym på att laga mat e hon i alla fall.
Va ju ett tag sen vi träffades o snackade så det har jag saknat.

Ska även jobba på Eskilsgården och i stallet. Så nu har jag 10 jobbdagar framför mig.
Kul med lite omväxling:)

Nu ska det snart bli målat här hemma. Skönt!! ska det bli.
Slippa se alla hål o pluggar. Och skit. Tråkigt när man inte trivs riktigt.
Ska väl även göra nått med golvet oxå. Parketten e ju då ganska (misshandlad) hehe
Inte konstigt när man har småbarn dock. haha
Vi får se vad vi gör. Har så klart pratat med pappa om detta eftersom han e golvläggaren. Det blir hans uppgift:)
Känns ju lite roligare att fixa golvet när det blir fint på väggarna..
Sen får vi se hur länge det håller i sig. Det e ju fullt ös på kidzen o det ska det självklart få vara när dom e små. Utan tveckan! Men litta uppfräshning kan va kul. Speciellt nu när denna mörka årstiden kommer då man e mycket inomhus.
Har ju inte gjort något här hemma förutom att måla ungarnas rum sen vi flyttade in..

Verkar som pågarna ska bli dåliga:( Båda två hostade som bara den nu ikväll innan läggdax.
Näsan rinner på båda två oxå. Typiskt!
Olli sa han hade ont i halsen oxå. Ja vi får se vad det blir av det hela.
Hoppas dom får hålla sig friska..
Men det e ju nu den tråkiga årstiden börjar med alla sjukdomar..

Gäääsp! Nej nu kallar kudden här.
Klockan ringer 6 imorgon. Ska jobba mellan 7-14

Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0