E så jävla lack!!!!!!!!

O det e bara förnamnet vill jag lova!!!
Någon eller några satans jävla idoter har varit o stulit vårt buddha huvud som stod fint som prydnad på framsidan..
E det klokt eller`??!!!!
Nej verkligen inte!!!  Helt jäkla sjukt e det!!
Plus att småstenarna vi hade där i har dom slängt ut över våra andra singelstenar som ligger på framsidan..
Åhhh snälla gode gud hoppas vi får reda på vem eller vilka det va så jag kan slå ihjäl dom bokstavligt talat..
Vi va ju klart inte hemma då det hände..
Men vi måste ha kommit precis efter för det va blött efter vattnet som låg i buddhahuvudet.
Synd att man inte sprang på dom runt om hörnan då...
Ja då jävlar hade jag nog åkt in för misshandel..
Blir så jäkla arg på sånt här.. Att man inte får ha sina saker ifred!! O att någon har varit inne på ens tomt o gått runt..
Fy fan!!!

Annars har vi varit på barnkalas hos Lilia idag som fyllde hela 2 år igår:)
Först gick vi till en liten fotbollsplan o spelade brännboll o grillade korv.. Trevligt värre:)
Sen att ungarna inte fattade ett skvatt av själva brännbollen men det gick bra ändå.
Roligt hade vi o det e huvudsaken.
Efter det gick vi hem till Lilia o drack kaffe, åt glass o kakor.
Fina o fräsiga kläder fick hon i presenterna. O söta klämmor.
Fullt ös o en massa lek va det på barnen:)
Tack för ett trevligt kalas:)

Veckan på dagis har gått bra. Pågarna tycker det e roligt att vara tillbaka igen:)
Dennis har varit superduktig utan sin blöja:)
Det har inte hänt en enda (olycka) på hela veckan.
Har tagit med en massa extra kläder o kalsonger men det har ju ikke behövt användas..
Min duktiga lilla påg:)
Fast nr 2 vill han helst göra i blöjan tyvärr så det får vi försöka jobba mer på..
Det får ju klart komma när han vill men hade varit skönt om vi kunde slippa blöjan helt nu..
Häromdagen somnade han kvart över 5 redan o vi fick ikke liv i ungen..
Jaha kul detta ju tänkte jag.. han lär vakna o sen inte somna om igen..
Men nejdå han sov till sju på morgonen. Kom in till mig i sängen o somnade om o sov till 9..
Skönt!
Plus att han inte kissat på hela natten.
Han sover utan blöja..

I Fredags va jag o syrran på betet hos Pigall.
Våra planer va ju att bara hämta han o möta upp veterinären som skulle komma o vaccinera han.
Men nej fan heller! När vi kom fram till han o skulle ta på grimman så gick han sin väg...
Jaha det va ju kul tänkte vi..
Inte nog med att vi hade fått gå en bra bit o in bland alla korna som bara stod o glodde lömskt på oss.
Ja jag jag fick ju till slut ringa veterinären o säga att vi fick strunta i det o ta det en annan dag...
Jäkla häst! Han sprang runt o runt o fjantade sig med oss.
Äpple hade vi med som vi lockade med men det gick inte riktigt bra ändå..
Jag ger mig aldrig annars men denna gången fick vi tyvärr göra det då han o två andra hästar sprang sin väg ner mot havet genom hela ko skaran..
Jag som haft och har skuldkänslor att han står o fryser då det e kallt som bara den på nätterna.
Men det verkar han ju inte göra eftersom han inte verkar vilja komma hem inu..
Ska ringa veterinären imorgon o få en ny tid nu i dagarna o då tar jag hem han samma dag.
Till det nya stallet:)

Har jobbat två nätter nu.. Alltid bra med extra pengar..
O sen trivs jag väldigt bra med att jobba natt..
Hade mer än gärna jobbat på natten.

Nu har min kusin Emma fått sin lilla bebis:)
Emma fick havandeskapförgiftning...
Därför fick dom ta ut lilla Tyra som hon ska heta två månader för tidigt.
Hela 2kg vägde hon:)
Längtar tills vi får se henne..


Nej nu ska denna svensken sova!

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0