En händelserik Lördag o en lyckad kräftskiva:):)

Lördagen började med att jag vaknade först av alla i huset.
Tog en kopp kaffe i lugn o ro framför datan.
Efter en stund väckte jag resten av familjen så dagen kunde börja med allt som skulle fixas o ordnas med.
Camilla o Filip kom hit.
Sen åkte jag o Peter en snabb runda till Ikea o handlade en ny möbel till hallen plus två stora gröna växter till vardagsrummet.
Under tiden passade Camilla ungarna plus att hon hade städat till mig:) Tack så mycket syrran! :)
Guld värt:)
När vi kom hem från Ikea satte Peter ihop möbeln medans jag fixade med annat.
Sen kom Kenny o Andy hit o då sattes tältet upp som vi va i på kvällen.
Under den tiden som tältet blev uppsatt hann Oliver klämma sin lilla rumpa på trädäcket.. (fråga mig inte hur det gick till) 
O bara en liten stund efter det får han ett brännmärke precis bredvid ögat.. (som tur e)
Det kunde lika bra tagit inne i ögat så det va lite tur i oturen...
Men så jävla typiskt! Stackars Olli.
Efter lite tvätt med kallt vatten o is på o ett par glassar i magen så kändes det bättre.
Får hoppas att det inte blir nått märke framöver..
När tältet va klart körde Peter o hämtade bord o stolar i lokalen..
O när han e på väg tillbaka springer det en igelkottebebis framför bilen här inne på gatan.
Jätte söt va den:)
Så vi tog hand om den en liten stund. Ville ju inte bara lämna den där..
Antagligen har mamman dött tyvärr.. En halvtimme innan hade en likadan hittas. Ett par grannar hade kört med den till djursjukhuset.
Vi hade ju ganska ont om tid till det igår så ett par andra grannar va snälla o lämnade den vi hittade till djursjukhuset.
Ungarna blev jätte glada o ville gärna klappa den oxå.. Inte så bra att klappa igelkottar.. Gör ganska ont faktiskt...
Fråga Dennis.. Klart han skulle klappa trots vi sa till han flera gånger..
Han la sig ner på marken o kallade på den precis som en hund. Hahaha!
Efter igelkotthändelsen lämnade Peter ungarna till farmor o farfar.
Sen va det bara att fixa det sista innan alla skulle komma.
Josse o lilla Nelly kom lite tidigare o hjälpte mig med dukningen o dekorationerna. Tack knorris:)
Sen ramlade den ene efter den andra in. Blev en välkomstdrink o lite mingel.
Grillen sattes igång o vi skulle sätta oss o äta. Men då ringer farmor o säger att Dennis har stoppat upp ett bär i näsan som dom inte får ut. Ja, så Peter kör dit o försöker men det går inte. Han tänkte köra till akuten men jag tänkte att vi provar en gång till själv så slipper man åka hela vägen dit..
Jag, Emelie, Cilla hjälptes åt att försöka få ut denmen det va ikke så lätt då lille Dennis blev vansinnig!
Blodet rann o precis när Emelie har grepp om den med pincetten så rycker han till o hon tappar den tyvärr..
Sen lät vi han vara.. Efter en stund körde Peter tillbaka han till farmor o farfar.
Han va som vanligt o åt lite godis sen somnade han.
Orolig va man ju ändå så klart..
Men idag kom den ut som tur va:)
Jag såg den tydligt då jag la han på rygg i mitt knä efter han badat nu på kvällen. Peter tryckte lite nätt på näsan o Plopp sa det då! Där kom bäret.. Hahaha! Ja alltid ska det va nått..
O inte nog med det utan när vi stod ute vid bilen med Dennis o försökte få ut bäret så kom ett par andra grannar som va ute med hunden. Då hade dom oxå hittat en igelkottebebis.. Alltså 3 st på en o samma dag. Ja vad jag vet i alla fall..

Annars gick hela kvällen jätte bra:)
Vi hade supertrevligt o det va bra stämmning hela tiden.
Blev en del dans oxå:) Tjoho som det gick på trädäcket Hahaha!! Asball va det:)
Tyvärr kom en granne kvart i ett o tycket vi skulle sänka musiken då han hade vaknat av den....
Då dog det lite.. Eller ganska mycket i alla fall..
Folk började dra sig hemåt.
Men vi va ändå ett gäng som satt kvar en stund o snackade litta.
Andy plockade undan som bara den.. Skönt!
Sen hjälptes alla åt med det sista. Det blev 4 st fulla sopsäckar som vi gick o slängde på trangränd.. hahaha!
Skönt att bli av dom..
Halv 3 typ va huset tomt, sopsäckarna slängda, hundarnas promenad avklarad.
Käkade lite sen gick vi o la oss. Somnade väl vid 4 typ...

Tack allihopa för en riktigt lyckad o trevlig kväll:)

Gott som bara den med kräftor va det i alla fall.
Jag tryckte ett paket själv.. hehe!
Blev ganska lugnt med drickan för min del faktiskt..
Skönt kändes det idag när jag vaknade..
Vi sov till 12 idag.
Kändes konstigt o tomt i huset utan barnen.
Efter vi vaknat körde Peter o Andy till tippen o slängde en massa skit vi fyllt ett släp med..
Under tiden städade jag golven o plocckade undan det sista..
Sen kom kidzen hem:) Full rulle igen! :)
Vid fyra tiden va jag o kollade på en ny boxplats här i Vellinge. Superfint va där o trevliga människor som bor där.
Ja, så dit ska Pigall flytta nu i dagarna. Hoppas han kommer att trivas.
Ska få dit alla sakerna oxå, ringa hovslagaren måste jag göra..
Blir antagligen nu i dagarna jag flyttar dit han. Tar han direkt från betet så klart.

Blev bjudna på middag hos svärmor idag. Köttfärslimpa, potatis, sås o lingon. Gott!
Har inte varit lätt att få barnen att somna i tid idag vill jag lova....
Dom ska ju liksom upp imorgon väldigt tididgt. Vi börjar kl 7 båda två..

Nej nu måste jag sova.

Natt Natti

(Tänker på er Emma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0