Fångarna på fortet

Idag va det premiär för fångarna på fortet minsann.
Det va väldigt längesen det gick..  Tycker det e ball:)

Har jobbat idag o efter jobb va det återbesök hos läkaren med Oliver.
Han har ju haft vätska bakom öronen  o hört skit dåligt.
Men idag va där ingen vätska o han klarade hörselprovet galant:)
Känns jätte skönt! Hoppas det förblir så bara... Så slipper vi klydda med rör o sånt..

Imorgon ska jag o syrran hämta sakerna från (gamla) stallet o lämna dom i det nya stallet.
Blir även att handla mat o fylla på tunnorna så e det gjort o på plats i alla fall. Ska även strö boxen med spån o lite halm som han kan gå o pilla med..
Ev kommer hovslagaren nästa vecka o slår på skorna.
Vet inte om jag ska ta hem han nu i dagarna eller i början av nästa vecka..
Det regnar ju mycket tyvärr:( Men samtidigt e det ju varmt..
O han har ju stått ute sen den 4 Juni..
Hoppas nu det går bra med dom nya hästarna..
Pigall e hur snällt som helst så han kan du släppa ihopa med vem du vill:)
Men det bästa e ju om dom står inne under kvällen o hela natten brevid varandra i boxarna så kan dom lära känna varandra lite där innan man släpper ihop dom i hagen.

Nej nu e jag så himla trött så jag ser dubbelt..
Fy fan va trött jag va imorse när larmet på mobilen ringde 5.30. Åhhh vad jag avskyr att gå upp på morgonen..
Börjar 7.30 imorgon. Slutar redan 13.00. Nice med sånna tider ibland:)

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0