Lugn kväll

Har en väldigt lugn kväll då barnen somnade tidigt. Eller ja Dennis i alla fall.
Han somnade redan halv sju typ. Olli kämpade på så klart på ett tag till för det va ju bra tecknat på tv. hehe
Men kvart i 8 sa han: Mamma nu kan du kolla på tv:) Oxå vände han sig om o somnade här i soffan hos mig:) Gullungar:))
Peter spelar bandy mellan åtta o tio nu ikväll men han stack redan innan sju för han skulle hem till Kenny o kolla på hans nya leksak som han köpt. En radiostyrd bil tror jag det va..
Ja killar i ett nötskal. hehe! Dom o sina leksaker.. Blir aldrig vuxna:)

Full rulle på jobb idag som vanligt. Jobbade mellan sju o två sen hämtade jag pågarna på dagis som ligger väldigt nära o bra.
Dagiset ligger ju precis brevid mitt jobb.
Gick hem med barnen o på vägen träffade vi Sandra o söta lilla Freja. Hade sällskap hem eftersom vi bor i samma gata. Alltid trevligt med sällskap:)

När vi kom hem fick vi besök av mamma, Camilla o Emma:)
Det blev en god fika o fullt ös på ungarna som vanligt:))
O då menar jag fullt ös! Herregud vad dom busade o dansade. hehe
Dom blir så himla glada när mormor kommer:)
Synd att lilla Nikita ite va med bara. Men det kommer fler gånger:)
Ska lägga in en bild på den lilla sötlöken;)

Fick hålla o klappa en annan liten sötlök idag på jobb. Min ena kollega kom in med sin valp som snart e 8 veckor. Det e en liten dvärgpudel. Herrejisses va söt hon va:)

Jag vill oxå ha en valp... Har visserligen redan två hundar men va gör det??
Jag skulle kunna ha hur många djur som helst liksom.
Fast det vet ju redan ni som känner mig.. hihi

Pratade med Vera en stund innan. Stackarn har gått över 5 hela dagar nu..
Hoppas lille Kalle vill ta o komma ut nu snart. Ska bli så spännande o se den lille krabaten:)
Det e så himla drygt att gå över tiden..
Jag själv gick över 10 dagar med Oliver. Fy fan va det va tugnt o jobbigt!
Dennis kom ju tidigare eftersom det va planerat snitt.
O det va jäkligt skönt att slippa allt som har med pinvärkar, värkar o krystvärkar att göra..
Usch fy alltså! Kommer nog aldrig glömma (förlossningen) med Oliver..
Det blev ju akut kjesarsnitt där efter några timmars jobb.
Jävligt skönt samtidigt som jag blev ganska lurad.. Väntade ju bara på ploppandet men han låg fel med huvudet o sen började hans hjärtljud o dala o mina krafter va typ helt slut..
Det jag har mest hemska minnen av tyvärr e sugklockan som dom provade med två gånger..
Fy fan!!!!!! Säger jag bara!
Aldrig mer sa jag.
Därför blev det planerat med Dennis. Jag vägrade gå igenom det en gång till.
Men Mvc o läkarna ville ju att jag skulle föda normalt eftersom det inte va mig det va fel på.
Men jag sa IKKE!!
O tur va ju det för när Dennis väl e ute o så säger dom att han låg i säte..
Jaja tänkte jag.. Det hade ju varit skit bra om man nu skulle provat på o ligga där igen... Eller inte!!
Så nu har man provat på två kjesarsnitt både när jag e vaken o sover.
Blev sövd med Oliver o va vaken med Dennis.
Det va en häftig upplevelse må jag säga.
Kände ingen smärta alls men kände att dom va i magen o rotade. När dom väl drog ut han blev det e jäkla sug genom hela kroppen. Trodde jag skulle tappa andan lite.

Nu har vi två jättefina pågar som vi älskar överallt annat o det e vi väldigt lyckliga o stolta över:)

Men frågan e??? Vill vi ha ett tredje?? hehe
Visst e man sugen många gånger samtidigt som det känns bra med två.
Om inget annat lär man ju bli det när man får se lille Kalle:)
O sen kommer lilla Nelly:)
O senare på året kommer det en till i släkten:)
Babyboom:) Mysigt!!
Men farligt farligt.. hihi

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0