Snö

Ja varför inte. Kan ju lika bra snöa lite till.. Vi har ju ändå ingen snö...
Börjar bli gaaanska trött på snö nu.. Speciellet när man inte kan ta sig fram ordentligt. Lär väl få gå till jobb imorgonbitti. Det blir att hoppa i termobyxorna o vandra på.
Lär ju inte ens behöva ta cykeln o tron om att kunna cykla lite..
Känns ju sådär kul att behöva gå  upp en halvtimme tidigare bara för det..
Jag e ju då inte så pigg på morgonen precis.. Gillar starkt snooze knappen. (tyvärr)

Har nu börjat på mitt vikariat som jag har fått på Eskilsgården ett tag framöver:)
Känns bra o kul.
Skönt med fasta tider.
Har jobbat som en galning på sistone både på Eskilsgården o Almgården.
Har blivit några dubbelpass o nätter.

Ungarna har varit lite krassliga nu i dagarna. Oliver har hostat så han har kräkt. O hes har han varit,
Förkylda e dom oxå. Men nu e dom å bättringsväg:)
Har haft dom hemma från dagis nu Måndag o Tisdag o dom ska även vara hemma imorgon oxå så dom får en extra dag att vila upp sig. Peter har då varit hemma med dom.
Kan ju dock säga att dom har ganska mycket överskottsenergi. Herregud alltså!
Få dom att vila o ta det lugnt det kan man ju bara drömma om. haha
Är nog inte ensam om att ha det problemet..

Fick ett ryck o möblerade om i ungarnas rum lite nu ikväll.
Blir ni förvånade?? Ni som känner mig väl..
Måste bara få upp lite tavlor o foto på väggarna.

Längtar som fan tills vi blir klara i vardagsrummet oxå.
Ska inhandla två nya vitrinskåp o en ställning eller förlåt rack som det tydligen heter till förstärkaren, boxen o dvd-n.
Det står så fult nu plus att där e ett hål med en massa sladdar som sticker ut.
Som så klart ska döljas väl när sakerna e på plats.
Sen vill ju jag att själva projektern (inte duken) helst inte ska synas när den hänger i taket..
Men i alla fall att ställningen kommer bort. Ser fult ut o det stör mig..
Ohh vill bara bli klar nu!!

I Lördags hade vi tjejkväll hos Josse:) Supertrevligt hade vi:)
Får vi snart göra om.
Käkade en god ostbricka o blandgodis.
Spelade ett tjejspel. Haha det va ball
Lyssnade på musik o alla fick rastat sina käftar väl.
Blev ingen utgång faktiskt. Hade trevligt hemma.
Ja o jag skulle klart jobba dagen efter. Började kl 7.
Tur jag bara drack lite, o inte vaknade bakis.. Skönt va det!
Men trött va jag klart. Sov bara 4 timmar.
Gick hem från byn mitt i natten då det va nästan 15 jävla minusgrader. Shit vad jag frös!
kände varken ansiktet eller benen när jag kom hem.
Då va det skönt att hoppa i pyjamasen o en kofta o sen under duntäcket.

Nej nu kallar kudden. Klockan ringer 6 imorgon... Igen!!
Minns inte när jag hade sovmorgon sist..

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0