Så bra gick det!!

Ja så bra gick det med den skärpningen av uppdaterandet här på bloggen..
Fy mig!!

Lite mer än halva semestern har gått nu:( Tyvärr!!!
Fan va tiden ska gå fort alltid..
Har inte gjort nått speciellt hittills på min semester faktiskt. Tagit det lugnt o umgåtts med familjen o alla vännerna.
Här har varit folk nästan varje dag så det har varit full rulle på ungarna i trädgården. Badat, solat o lekt.
O självklart fikat. Vi har suttit ute till två på natten hela helgen. Över 20 grader har det varit. Skönt!! Förutom alla äckliga insekter. Speciellt ollonborrarna kommer på kvällen o då e det krig kan ni tro. Då åker badmintonracken fram. Har fullt med lik sen dagen efter.. Blääää!!

I Lördags passade vi lille Kalle då Kenny o Vera skulle ut o äta en god middag o mysa bara dom två. Härligt:)
Det gick bra med lilleman. Han sov över här oxå så han o jag sov på soffan.
Varmt som tusan e det här i huset. 30 grader liksom!!
Synd om barnen när dom blir så varma. Hela Kalle va full med värmeprickar så han fick sova i blöja bara på ett svalt täcke. Det gick jätte bra:)

Andy, Pauline, Kenny o Kajsa har kommit hem från sin 3 veckors USA resa. Har sett en massa bilder därifrån. O alla ställen dom varit på. Skit coolt!
Ungarna fick skor. Dennis får växa i sina bara, hehe! Ollis skor blinkar när han går. Gissa om han blev glad:)

Igår va jag en runda hos Emelie på fika då hennes syster o barn e på besök från Norrland. 
Vera, Annie o Kalle va oxå där. Blev en mysig fika i trädgården. O i värmen!! :)
Jag skulle självklart haft med mina barn oxå men eftersom jag skulle till tandläkaren hade det bara blivit en kort stund för dom så jag tyckte inte det va lönt. Får bli en annan gång..
Det va trevligt att träffas i alla fall. Va ju ett bra tag sen.

Vi har även köpt nya utemöbler. Äntligen!!
Ska bara hitta två  solstolar/solsängar oxå.
O lite annat smått o gott:) Bla blommor till framsidan då vissa måste bytas ut. Alltid kul med nytt:)
Älskar att shoppa!!

Imorse när jag lagade frukost så lekte barnen i trädgården.
Lille Dennis hade då fått tag på slangen så han vattnade hej vilt på gräsmattan..
Men jag tänkte nej han o slangar e lite farligt då vattnet kan hamna var som helst.
Skulle bara steka klart mina bacon o ägg först men jag skulle gått ut direkt..
Hör bara ett splash o Oliver skriker NEJ Dennis så får man inte göra!!
Då har han sprutat rakt in i vardagsrummet på golvet, väggen o soffan!! O det va inte lite vatten iheller så klart..
Jäkla busunge!
Det blev två fläktar o en hårfön på full fart.
Ja torrt blev det till slut men det va sista gången han fick leka med slangen då vattnet e på!!!
Hahaha nu i efterhand kan man skratta åt det..  Men det gjorde jag INTE när det hänt vill jag lova...
Det va så blött så det droppade av soffan... Hehe!

Har faktiskt putsat fönsterna idag.
Har sparat att par stycken till Peter som han får ta då där e lite spindlar på utsidan..

Imorgon blir det fika i Emelies trädgård med Vera barnen, o Cilla från jobb kommer med sina töser.
Ska bli himla trevligt:) Hoppas bara solen e framme eftersom vi vill vara ute så barnen kan bada o leka av sig.

Nej nu kallar kudden. E lite trött efter allt hoppande till skräckfilmen vi såg nyss.
Decent 2 såg vi.
Igår såg vi en skräckfilm som heter Turistas.
Båda filmerna va bra tyckte jag.

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Annette

Haha!!! Jag kan se framför mig när Dennis vattnade vardagsrummet, den lille busungen, Duktigt av Oliver att säga ifrån, mormors store duktige påg. Ja som du säger Lina, att man kan ju skratta åt de i efterhand. Hahahaha. Kram Mamma

2010-07-14 @ 10:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0