Då vabbar vi lite igen då

Ja varför inte liksom???
Idag ringde dom från dagis o sa att Oliver hade ont i örat o va lessen.
Det va bara att släppa allt så fort jag bara kunde o hämta pågarna.
Lite feber hade han oxå stackarn..
Peter mötte upp oss på dagiset sen körde han o Olli till vårdcentralen direkt men dom hade ju klart ingen tid idag så det blir att ringa kl 8 imorgonbitti. Anar att det e en öroninflammation. Igen!!
Jag cyklade hem med Dennis o precis efter kom Olli o Peter.
Gav Olli ipren sen deckade han på soffan o sov i tre timmar.
Hade tid halv 4 på Bvc med Dennis för att kolla upp han orickar han fått i ansiktet. Han har haft dom nu i över en vecka. Vi kollade förra veckan vad det kunde vara men då trodde bvc att det va nått utslag.
Prickarna har ju inte försvunnit utan det har kommit lite fler o dom kliar.
Idag kollade en doktor på dom o domen blev svinkoppor.. Fy fan tänkte jag!!
Stackars liten.
Hoppas nu verkligen inte att han har smittat några andra barn.
Men inte fan visste jag att det va koppor. Ingen vätska eller så. Plus att vi fick se bilder på hur det kan se ut o det såg inte alls ut så.
Nu blev det penicillin. O denna gången blidde det Heracillin.
O gissa vad den kostade?? 195 kr för en flaska o jag måste ha två st till han så han kan fullfölja sin tiodagars kur.
Billigt o bra det där.......
Jaja skit samma bara lilleman blir frisk o fri från skitet.
Peppar peppar har inte Oliver eller vi fått nått.
O det hoppas jag VERKLIGEN att vi inte ska få iheller!!
Ja, e det inte det ena så e det det andra som avlöser.
Den sista tiden har ju varit helt galet. Har fan vabbat mer än jobbat känns det som.
Dom hinner inte tillbaka till dagis från dom blir sjuka igen..

Annars har det ju varit markand o tivoli i helgen. Trevligt värre förutom vädert.
Kunde ju gott varit lite varmare.
I Lördags gick vi en runda på dagen sen på kvällen kom hela gänget hit o samlades här.
Blev lite tilltugg o dricka sen bar det av ner till byn då vi käkade langos o åkte karuseller.
Blev inte så himla länge då alla höll på att frysa röven av sig. Skit kallt va det tyvärr.
Vi gick alla hem till oss igen. Käkade godis, drack lite gott o hade väldigt trevligt som alltid:)
Blev även en tur i byn på Söndagen oxå med syrran Filip o Andre.
Köpte mig ett par nya sandaler till jobb. Äntligen!
Dennis fick små söta foppatofflor o en pipande liten hund som springer runt.. Skit kul!...
Oliver fick en stor pangare som låter värre än ett helt krig.. Skit kul det med!....
Tyvärr råkade jag o Dennis ta isönder den igår.. Attans otur..
Köpte även en ny väska till mig själv.
Blev även en massa karusellåkande o en påse munkar med hem.

I Fredags tog min kusin studenten.
Vi va i Trelleborg o tog emot han på trappan.
Vädert va ju si så där. Kyligt som bara den.
Precis när dom kom hem till Gessie där han bor o hoppat av bilen så öppnar himlen sig.
En jäkla tur att taket hann komma på Corvetten. Annars hade pappa nog blivit lite lessen. haha!
En trevlig kväll med god mat o dricka.

Jag o syrran va o skulle hälsa på Pigall på sommarbetet i helgen oxå.
men när vi kom dit såg vi inte en enda häst eller ko..
Nehej tänkte vi.. Var fan e dom??
Tror ju knappast att dom simmat en runda eller så.
Efter en bit in i hagen så ser vi att dom står allra längst bort på andra sidan betet typ..
Dit orkade vi inte gå o plus att syrran inte hade så bra skor att gå i iheller.
Får köra upp där nu i dagarna igen o hoppas på att dom står närmre. Ska ta med kikaren tänkte jag.
E lite nervös att gå för jäkla långt in då där går en tjur liksom..
Skulle det va nått så får jag väl hoppa upp på hästen o leka indian.. Litar inte på dom där djuren riktigt.
Eller så får Lotta följa med mig som en van vid kossor o tjurar. hehe!

Nej nu börjar ögonen gå i kors här.

Ajöken

Kommentarer
Postat av: Hanna (Elliot &Tuva)

Jaså det var svinkoppor iallafall... Tur att han fick penecellin nu då, och hoppas att han snart blir bättre.

2010-06-16 @ 22:18:22
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0