Dennis 2 år

Idag fyller min älskade lille Dennis två år.
Var har dom två åren tagit vägen liksom???
Nu vill jag gärna stanna tiden faktiskt. Det här går helt för fort..
Idag har vi haft släktkalas. Det gick jätte bra o han fick fina paketer. O en massa pengar som vi ska handla nått till han för.
Maten blev buffe som bestod av lite allt möjligt. Bla pasta. couscous, potatissallad, sallad. bröd, kyckligspett, bönor, naturgodis, minimajs, solrosfrö, inlagd paprika, feferoni, kex, riskakor, ja o en massa andra saker.
Till efterrätt blev det glass, chokladsås, strössel, kex. fruktcoctail, gräddbullar. Ja o kaffe så klart:)

Imorgon blir det barnkalas efter jag har jobbat. Ska bli trevligt:)

Igår släppte jag min Häst på sommarbete.
Jättefint väder va det o en himla massa folk som va där o kollade.
Pigall va hur glad som helst! Haha
Han stajlade värre än nånsin. Riktigt snygg va han:)
Då fick vi se hur en riktig arab ska se ut.
Å så klart hade jag ju glömt min kamera.... Varför inte liksom!! Så jäkla typiskt .
Han verkade lite chockad eftersom vi har ju ridit där nere mycket nu på sistone men nu helt plötsligt så släpper vi han helt fri utan sadel o träns.
Där e jätte mysigt att rida. Brukar ta full galopp i vattnet. O det gillar han:)

Va även en runda på Vellingeblomman igår o handlade lite blommor till framsidan.
Granna blommor blev det.
Lite svårt hur man ska organisera det bara. Vill ju inte att det ser taikon ut..
Nu ska bara gången läggas klart o en ny brevlåda ska inhandlas o sättas på plats.
Ja sen e där ju en massa andra saker o göra som det alltid e när man bor i hus.
Som typ klippa vår enormt stora häck, spola av gaveln på huset så den blir vit som den ska vara, bygga ett  stacket till den ena ingången till trädgården, fixa klart bland jordgubbarna, o få bort ogräs som man inte får bort med gräsklipparen.. Åhh herregud! Känns som man har att göra i sommar.
Men det e kul. Speciellt när man får se resultatet.
Insidan e nästan klar nu. Har inhandlat lite nya saker o fått lite mer iordning:) Nice!

Nej nu blir det en film o sen bingen.
Börjar ju jobba kl 7 imorgonbitti. Slutar två o sen e det barnkalas kl tre.
Alltså ännu en fullspäckad dag/helg. Härligt!!

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0