Semester

Japp nu e det semester o himlans skönt e det kan ni tro:)
Inga speciella måsten o tider att passa.. Skönt!!
O hittills har jag haft tur med vädert måste jag säga. Idag har det visserligen inte varit fullt så varmt. Men kvavt har det minsann varit. Känns som om det ska bli åska.. E helt tung i huvet o trött som bara den.. Huvudvärk!!

Idag blev det en tur till Willys o barnen. Dom små åkte vagn o dom stora körde på sina sparkcyklar:)
Efter det gick vi hem här o tog en kopp kaffe. Ungarna lekte o badade i poolen. Dennis ramlade i med alla kläderna på. Inte alls poppis vill jag lova. Kallt som bara den tyckte han. Men jag o Emelie fick oss ett gott skratt:) Hahaha!!

Vad har annars hänt sen sist..
Peter fyllde år på midsommarafton o den firade vi här hemma.
Vi blev ett gäng på 12 vuxna o 8 barn om jag räknat rätt. Himla trevligt hade vi:)
Det blev lugnt o skönt.
Midsommarstången blev klädd o även lite dans blev det kring den.
Det åts sill o potatis o ägg. Och efter det blev det grillat.
Ja o självklart jordgubbar till kaffet:)
Lite senare på kvällen kom allt godiset fram o vi satt ute ganska länge under filtar o en massa tända värmeljus.
Den ena ungen efter den andra deckade. Mina till sist så klart..
Tack för en trevlig midsommarafton allihopa:)

Häromdagen hade vi begravning här hemma i trädgården eftersom vår ena fågel ( Conny lila ) dog hastigt:(
Vi la henne i en lila sevett o grävde ett hål vid jordgubbslandet o begravde henne där. Barnen plockade lite blommor från vår jasminbuske o la på graven. Även ett litet kors gjorde vi o ställde fint där.
Barnen fick vara med under hela tiden o det va Oliver som la ner henne i hålet.
Vi förklarde så gott vi kunde att hon va sjuk o då kan det bli så här.
Han tog det bra tycker jag o va jätte duktig hela tiden.
Lille Dennis fattade ju inte vidare mycket men han la sina blommor o grät en skvätt.. Men det va mest för att han inte fick ta upp fågeln.. haha!
Så nu e det en änglafågel precis som vår gamle hund e en änglahund o våra katter e änglakatter.
Den andra fågeln Emil blev ju lite lessen o tyckte det va konstigt att hon bara försvann..
Men samma kväll hämtade vi en ny hona till han hos min mamma.
Den ska nog heta Ida o hon e gul..

Jag o syrran va o hälsade på Pigall på betet.
Denna gången stod han mycket närmare så vi såg han men tyvärr vågade vi inte gå hela vägen fram till han eftersom det stod en hel jävla mur med kor.. O dom litar jag ikke på!! Lömska jäklar..
Men han såg ut att må bra o magen hade växt litta..
Ska upp där snart igen o hälsa på han.

Har även fått rensat förrådet.. Äntligen!!
Fan va mycket skit man samlar på sig..
Nu ligger det en hög i trädgården som ska till tippen..
Sen har vi 4 st sopsäckar med flaskor att panta..
Jätte kul... Not!!

Nej nu får jag ta hand om kidzen. Lille Dennis har tydligen fått tag i en penna o ritat ganska mycket på sig själv...
Bara för att han e nyduschad för andra gången idag..

Kramiz




Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Ja han e ju faktiskt kul men väldans påfrestande oxå :P

Sluta mobba barnen Lina & Siss hehe

2010-06-30 @ 22:09:16
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Annette

Ja du Lina, de blev en fin begravning för Conny Lila, med kors och blommer. Tror nog att i alla fall Olli förstod lite på sitt eget lilla vis. Hoppas att de fortfarande funkar med Ida. Kramar Mamma

2010-07-01 @ 12:25:12
Postat av: vera

Ooj då!

Jag missade den gula fågeln totalt igår haha=)

Den måste jag kika på nästa gång!!

Vad tråkigt att den andra dog bara så där!

Lila å allt ju!!!



Kramis

2010-07-03 @ 01:03:26
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0