Host host host

Här hostas det hej vilt på barnen. O det e ju ingen vanlig liten rethosta precis.
Nej nej här ska nästan lungorna åka upp. Helt sjukt!
Nu har Dennis förkylningsastma kommit fram oxå ordentligt.
Han har hostat somen galning nu under kvällen. Det e så han har tappat luften o kräkt upp lite slem..
Det e så himla synd om dom små liven.
Panodil hit o dit, hostmedicin hit o dit o inhalationer hit o dit.
Man känner sig som en sköterska..
Önskar verkligen att jag kunde byta med dom stackarna.
Nu äntligen sover Dennis o jag hoppas verkloigen för han eget bästa att han får sova ett tag nu utan att bli väckt av hostan. Han har inte sovit på hela dagen för varje gång han har somnat till så e det igång.
Har lagt in Oliver i vår säng så han kan få sova lite ostört.. Inte för att han blir väckt lätt men ändå.
Jag o Dennis sover på soffan inatt. Har pallat upp under huvudet så gott det går o har även haft dörren öppen många gånger så här ska bli svalt.
Bordet är fyllt med dricka, tempen, inhalationer o ipren.
Ja vi får se hur natten blir för mina små pluttar.
Ringde jobbet idag o sa att jag får vabba imorgon o på Fredag oxå. Dom måste ju bli friska.
O Peter e ju i Danmark o jobbar o kommer inte hem föränn Fredagkväll.
Ringde så klartt till dagis oxå o sa till dom. Det e många som e sjuka nu. Hostan verkar gå runt..

Annars har vi bara tagit det lugnt innanför dessa väggar idag. Tvättat lite mer tvätt o badat våra hundar.
Tvättade vårt duschdraperi. La i lite extra skjöljmedel så det ska lukta lite extra gott o det gör det verkligen må ni tro.
Det doftar ljuvligt:)
Softlan outdoor fresh tror jag den hette.

Till middag idag lagade vi köttbullar ris o bearnaisås. Stekte även lite svamp i mycket smör o vitlökspulver. Det e jättegott. Dom ska helst vara lite knapriga. O även lite svartpeppar på.
Jag har aldrig gillat svamp men det kan jag äta. O lille Dennis älskar det:) Han slickar skålen tom. hehe
Oliver vill absolut inte ha det. Men han e väääldigt kräsen när det gäller mat o sånt.
Precis som sin pappa..
Men inte på dagis inte. Där äter han allt vad jag vet.
Här hemma vägrar han tex äta morötter. Det kvittar vad jag gör med dom. River, kokar, bryner ja vad som helst.
Han äter ikke dom.
Han säger: Mamma jag äter bara morötter på dagis.. haha roliga unge:)
Dom enda grönsaker jag får i han här hemma e majs o gurka. Allt annat pillar han bort.
Den minsta lilla lökbiten han hittar i maten åker bort..
Men Dennis e en liten allätare. Han stoppar nästan vad som helst i huvet. haha
Ja dom e roliga dom små gullungarna:-)

Pratade med Vera en lång stund innan idag oxå. Herregud vad käftarna blev rastade om allt möjligt. haha
Man har alltid nått att snacka om. O det händer ofta att man blir avbruten på nått sätt så man hinner aldrig prata klart om sina saker..
Hoppas nu att lille Kalle vill ta o komma ut så dom slipper sätta igång henne den stackarn.
Heja Kalle!!

Tycker jag hör en massa konstiga ljud hela tiden. Typiskt när man e själv hemma..
Men man hör väl oxå allt här ute i vardagsrummet.
Det e nu man skulle vilja ha en stor vakthund.
Vad ska Ronja o Milli göra liksom?? hahaha
Inte för att jag e speciellt mörkrädd men e jäkligt lättskrämd..

Nej nu ska jag försöka sova lite.
Vet ju aldrig hur natten blir..
Drack en kopp kaffe med Emelie ganska sent så det blir kanske lite svårare att somna. hehe
Tack för hjälpen Emelie:-)
Får ta en kopp kaffe snart igen o förtsätta diskussionerna.

Natti Natti


Kommentarer
Postat av: vera

Det e såå tråkigt med dessa sjukdomar!!

Å nu så har dem öron inflammation:(

Såå tråkigt!

Nu får dem krya på sig snart!!



Kramis

2010-03-08 @ 23:44:54
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0