Oliver 4 år <3

Igår blev min stora pojke hela 4 år!
Var har denna tiden blivit av liksom???

Han bjöd på glass när han blev firad på dagis o fick även en fin nyckelring med Blixten mcqueen som present av dagis:-)
Det tackar han för! Han blev jätte glad:-)

Efter dagis kom mormor o Robin förbi på fika o en liten present.
Det blir så klart mer på kalaset.
En jättefin blixten mcqueen ficklampa som nu lyser typ hela tiden på allt o alla fick han av mormor o morfar.
Tror bestämt att han har undersökt Dennis i öronen o halsen 700 gånger nu.. haha!
Av farmor o farfar fick han lite pysselsaker, typ kritor, vattenfärg o tuschpennor.
O av oss fick han en ritblock, kritor, tatueringar o kinderägg.
Som sagt så kommer det mer på kalaset.

Sen fick han välja lite middag o det blev makaroner o en ostmacka.
Ja han fick själv välja i alla fall:-)
Söta unge!

Efter middan o kvällsbadet blev det lite mys i soffan o rätt som det va så kom pappa hem.
Gissa om han blev glad!! Herregud som han sprang o kramade sin pappa.

Inte så lätt att förstå varför pappa jobbar borta nu flera dagar i rad.
Men det går ända ganska bra tycker jag.
Dagarna går fort o dom e ju på dagis när jag jobbar.

Fick skattesedeln igår. Vi får tillbaka o det tackar vi för!
Ska bli nice när dom kommer:-)

Ska jobba i helgen som kommer.... Känns sådär kul:(
Inget emot att jobba men det e ikke kul o jobba helger..

Va långledig nu denna helgen som varit o det va jätte skönt.
På Fredagen va Kenny, Vera, Annie, Kalle, Pauline o Andy här.
Trevligt!
Grabbarna snackade sitt o vi tjejer snusade bebis o underhöll dom stora barnen.
Eller rättare sagt Pauline gjorde det:-) hihi
Mina barn fullkomligt älskar henne. Speciellt Dennis.
Han bryter ihopa om hon så bara ska gå på dass. Haha!

På Lördagen va jag o hundarna i stallet medans Peter o ungarna va hos farmor o farfar.
Jag gick faktisk hem från stallet trots regnet so höll på hela jävla dagen.
Både jag o hundarna va dygnsura när vi kom hem..
Först fick dom sig ett bad o sen fick jag en varm dusch.

Åkte till affären sen hela la familia för att handla middag bla.
Men när vi handlat klart kom vi på att vi inte orkade laga mat så det blidde Macdonaldas.
Vi firade ju trots allt 7 hela år tillsammans i Lördags:-)
Så istället för att gå på fin resturang så blidde det Mc.
Ungarna blev glada i alla fall. haha!

På kvällen kom Vera, Kenny Annie o lille Kalle hit.
Käkade godis o ungarna lekte o jag fick mysa med kalle igen:-)
Sen efter många om o men så somnade dom i sin vanliga ordning. Först Oliver sen Annie o sist Dennis..
Vera låg med Annie i Olivers säng o nattade henne o jag låg på soffan med mina två o lille Kalle.
Åhh va mysigt det va kan ni tro!!
Det va längesen man hade en liten bebis som låg o sov på en. (saknar) hihi

Grabbarna va i förrådet o lirade data men kom in en stund o åt lite kladdkaka som jag köpt på seven eleven.
Mm va god den e!
Vi satt o snackade en stund om gamla tider o så. Alltid lika ball o prata om sånt. haha
Sen gick dom ut igen o jag o Vera snackade vidare om allt möjligt, sen satt vi oxå med varsin data o kollade på bebis saker bla. Finns så sjukt gulliga bebiskläder. Speciellt till flickor..
Klockan tickade på o rätt som det va så va klockan nästan 3!!!
Hahaha ja tiden går fort när man har roligt.
Trött som bara den va jag men det e alltid mysigt o bara kunna sitta o snacka i lugn o ro. O titta på barnen när dom sover så sött. O njuta av lugnet o tystnaden.. hehe!
Lille Kalle underhöll oss med alla hans gulliga ljud han har för sig när han sover:-) hihi
Tack för ännu en trevlig kväll:=)

På Söndagen åkte vi in på hundutställningen som va på mässhallarna o tittade på alla olika sorters hundar som där va.
Dennis va helt i sitt esse. Kunde knappt sitta stilla i vagnen. haha!
Fick hälsat på en jättesöt amstafftik som bara va nio månader. Hon pussade Dennis i huvet flera gånger o han blev ju jätte glad.

Handlade hem en massa olika ben till hundarna så nu har dom o göra ett tag.
Skulle ju passat på o handla mycket mer eftersom det va billigt men det tänkte ju klart inte jag på.

Efter hundutställningen o en korv så deckade Dennis i bilen på väg hem.
Peter lämnade mig o Oliver i stallet. Vi mockade, sopade, blandade mat, städade lite i sadelkammaren o bostade av Pigall ordentligt.
Han fäller som bara den nu!!
Olli va helt full av vita hår. haha!
O hästarna blev matade med en massa morötter av Olli. Jätte glada blev dom så klart.
Sen kom Robin o hämtade oss oxå käkade vi pannkakor ala Peter här hemma. Mums!!

Nej nu kallar bingen hör jag.

Ha det bra så hörs vi snart igen:=)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: vera

Kom på det att jag å lillan måste få följa med till stallet nån dag:) Tror lillan hade gillat det:D



Fast bakom häst jä*eln ska hon inte vara hehe:)

Om det e ok för dig så att säga:)



Ja tänk att lilla Ollie redan är 4 år!!

Sjukt vad tiden går fort!

Smart att ha kalaset på kulhuset ju:)

Annie tycker där e skit kul!

Vilken unge gör inte det?? Till och med jag tycker det e kul hahaha:D



Kram

2010-03-25 @ 00:05:16
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0