Mysig Lördag:)

Har haft en supermysig Lördag:)
Dagen började med sovmorgon till halv 10 o det tackar vi för mina älskade barn:)
Frukosten bestod av en jättegod baguette o kaffe Latte i Lund med trevligt sällskap av Jörgen, Lotta o barnen.
Efter det åkte vi (familjen) till Zoogiganten i Lomma. Där kollade vi på alla djuren o fiskarna som va där.
Vi fick även kelat med deras tama getter som man kunde gå in till. Mata dom gjorde vi oxå o gissa om dom blev glada:) Det e riktigt mysiga djur det där! jag satt o kelade med en hur länge som helst.. Den ville bli kliad o klappad hela tiden o även smaka lite på min kofta.. Hehe!
Dennis o Oliver tyckte det va jätteroligt. Där va även får, kaniner o en fet gris.. Men grisen va lite lömsk så den fick sig bara en snabb klapp sen lät vi den va.. Jag har blivit jagad av grisar va jag ska!
Inne i affären på Zoogiganten e där så himla fint o fräscht. Alla 100 akvarium va jättefina o trevliga att titta på.
Vi fick knapp Dennis därifrån.. O sen fastnade dom hos kaninerna o marsvinen.
Ojojoj vad dom ville ha fler djur. Haha! Inte mig eller oss emot men tyvärr bor vi lite trångt:(
Annars hade vi nog haft både det ena o det andra med oss hem..
Handla gjorde vi så klart o det blev lördagsgodis till hundarna, en massa ben o även en ny säng till dom som nu står snyggt i vardagsrummet:) En brun fin hundsäng som matchar vår soffa. O gissa o hundarna blev glada:)

Sen åkte vi till Folkets park o började med att gå in på Terrariet o kollade på deras alla olika djur o reptiler.
Där va ju allt möjligt som ormar, ödlor, grodor, paddor,skorpioner, krokodiler,sköldpaddor,papegojor,känguru, jätte söta apor som vi blev helt föräskade i:)
Ja o sjävklart hade dom ju sina äckliga jävla spindlar oxå... Men dom sprang jag snabbt förbi...
Gubben i kassan sa att dom hade botat många där för sin fobi mot spindlar o ormar.. Han undrade om jag ville det o berättade lite snabbt om hur det gick till.. Då sa jag bara tack o hej typ!
Självklart hade det varit skönt att bli av med sin fobi för det e verkligen jätte jobbigt men dom får aldrig mig att hålla i en sån jävel.. Glöm det!!!
Besöket avslutades med en glass sen blev det en runda inne i Folkets park o lite lek på lekplatsen, Kollade på fler djur o hästar. Åkte även lite karuseller sen åkte vi hemåt. Dennis deckade i bilen. Han va helt slut..
Det va egentligen Oliver med men vi hade ju lovat han att han skulle få spela bilspel när han kom hem.
O det gjorde han medan Dennis sov vidare en stund.

Jag cyklade till stallet o mös lite med Pigall en stund o gjrde fint i boxen.
La i en massa äpplen o morötter i krubban som han skulle få när dom kom in ikväll. Lördagsgodis:)

På väg hem från stallet körde jag inom mamma o pappa för att hämta ett par ridbyxor.
Precis när jag kom skulle dom sätta sig o äta kräftor. räkor o rostad bröd..
Ja o självklart blev jag bjuden o det tackar man ju inte nej till:) Skit gott va det!
Blev även litta gott vin till det:)
O en massa snack om allt möjligt. Inte så ofta man hinner sitta ner o snacka loss.
Alltid kul o prata gamla minnen tex:)
Tack för en trevlig kväll mamsen o pappsen:)

När jag kom hem blev det lite mys o nattning av barnen.
Nu sover dom sött sen ett par timmar tillbaka  i sina sängar.
O det ska jag oxå göra nu..
E helt slut efter hela denna underbara dagen:)
Får ju ta till vara på dom helgerna man e ledig.. O då det e fint väder:)

Fler sånna här dagar tack!

Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0