Vaccination

Då va vaccinationen oxå gjord..
Pigall blev vaccinerad igår. Jätte duktig va han:) Rörde inte en fena trots att han fick en lång jävla nål rakt in i halsen..
Fick även mycket beröm för han av veterinären:) Känns bra! Han e ju trots allt 18 år gammal min lilla bebis..
Har ju haft han sen han va ett halv år bara.
Nu ska bara hovslagaren komma o sätta på skorna o verka honom sen jäklar ska det ridas!
Längtar verkligen o speciellt nu när där en en stor stubbåker utanför stallet:)
Hade varit riktigt nice o få ösa gärnet där!
Men det får ju klart vänta med tanke på att han inte blivit riden på ett tag nu.
Vi trivs bra i det nya stallet:) Pigall verkar lugn så det känns skönt:)
Nu ska snart Josse komma o massera han oxå o det kommer han nog uppskatta tror jag.. Kan han behöva:)
Sen ska han även få sig ett rejält bad för fy fasiken va skitig han e..
Jag va helt kol svart på handen när jag masserat in lite myggmedel på han igår.
Där e sjukt mycket o stora mygg på kvällen i hagen..

Idag har jag varit ledig:) E långledig nu till på Måndag. Skönt!
Mamma o Emelie va här på en kopp kaffe innan idag.
Efter det blev det en tur till stallet o mys med Pigall:)

Sen blev det litta handling på Willys till middagen o självklart godis till Fredagsmyyyyset!!!:)
Middan idag bestod av en himla god hemmagjord fläskfilegryta med ris o vitlöksbröd.
Till det drack jag så klart ett glas rött vin som va underbart gott. (Peter som handlat)
Handla det kan han men dricka det kan han ikke.... Tråkmåns!!
Vet inte hur jag ska få han o börja dricka vin????
Efter middan kom godiset fram o gissa om ungarna blev glada:)
Lite senare på kvällen kom Kenny, Vera o barnen hit. Även Camilla o Filip kom en sväng.
Det va full rulle på ungarna vill jag lova:)
Sen somnade den ena efter den andra. O tyst som bara den blev det.. Ganska skönt faktiskt.. Hehe!
Camilla o Filip åkte hem så nu sitter jag o Vera här med varsin data o njuter av lugnet:) O gubbarna e fortfarande i förrådet.
Trodde vi skulle se en film men det verkar skita sig...
E ganska trött nu så det blir snart att nanna kudden.
Kommer en ny dag imorgon o man vet ju aldrig när kidzen vaknar..

Ska till Lund en runda med Jörgen, Lotta o ungarna imorgon o käka svin goda baguetter.
Så det blir en god frukost:)

Hoppas ni haft en trevlig Fredag :)




# Ett leende e gratis men väldigt värdefullt

# Väl vald tystnad säger mer än ord

# Man får bara vad man ger, och man ger bara vad man redan fått

# Den som börjat har gjort hälften

# Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka, men ett dåligt ställe att stanna på

# Hopp är nödvändigt i varje tillstånd

# Ända gången du bör backa är när du tar sats



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0